+36 20 526 4488 david@amarketinges.hu

Ha vállalkozol, nagy valószínűséggel fent vagy te is és a bizniszed is a Kék Óriáson.

Ez az egyik legjobb dolog, ami történhetett az üzleteddel, viszont pusztán a jelenlét nem jelent versenyelőnyt manapság.
A közösségi média algoritmusa öl, butít, és nyomorba dönt — ha nem tudod a titkait.

Az egyik leghatékonyabb eszköz, amivel versenyelőnyt szerezhetsz, azok a hirdetések!

Leghatékonyabb, ugyanakkor az egyik legbonyolultabb a használata, ha nem ismered a hirdetési hatékonyságot mutató mérőszámokat és azokból nem tudsz következtetéseket levonni, nem csak időt és energiát pazaroltál, de egy zsák pénzt is ajándékba adtál Marknak.

Most végig vezetlek a mérőszám útvesztőjében!

Mik azok a mérőszámok?

 

De mik azok a mérőszámok?

Mérőszámoknak hívjuk azokat a számokat és adatokat, amikkel a kampányunk/hirdetéssorozatunk/hirdetésünk hatékonyságát tudjuk mérni. 

Hány felhasználóhoz jutott el?

Hányszor jelent meg?

Hányszor látta egy felhasználó?

Az ilyen és ehhez hasonló kérdésekre adnak választ a mérőszámok.

statisztika, KPI, mérőszámok

Nem csak a Facebookon, hanem szinte bármilyen online felületen fellelhető analitika.

Kezdjük is az esszenciális számokkal:

Eredmények

Ezek megadják a kampánycélhoz rendelt konverziós eseményt, ha a vásárlást állítottuk be konverziós eseménynek, akkor a végrehajtott vásárlások számát láthatjuk ott.

Elérés

Hány különálló felhasználóhoz tudtuk eljuttatni a hirdetésünket.

Megjelenés 

Hány alkalommal jelent meg a hirdetésünk.

Gyakoriság

Itt jön képbe a fenti két mérőszám, ugyanis a Gyakorisági számot úgy tudjuk megkapni, hogy elosztjuk a Megjelenést az Eléréssel, tehát átlagosan 1 felhasználónak hányszor jelent meg a hirdetésünk.

Elköltött összeg

Az adott időintervallumon belül elköltött pénzmennyiség

Eredményenkénti költés

Egy konverziós eseményre jutó Elköltött összeg.

Ergo, mennyi pénzt költöttünk átlagosan egy vásárlásra.

Hivatkozáskattintások

Ez a szám annyit növekszik, ahány alkalommal rákattintottak a hirdetésünkre.

Egyedi hivatkozáskattintások

Az előzőhöz képest az a különbség, hogy az Egyedi hivatkozáskattintás egyedi felhasználókra vonatkozik, itt egyéneket számol, míg az előző az összes kattintást. 

Az Egyedi hivatkozáskattintás mindig egyenlő, vagy kisebb, mint a Hivatkozáskattintás.

eredmény

Érkezési oldal megtekintései

Azoknak a kattintásoknak a száma, amikor az érkezőoldaladat be is töltötte a felhasználó.

Ez a szám általában kisebb, mint a Hivatkozáskattintás, mivel megesik, hogy valaki véletlenül kattint a hirdetésre, és már betöltés előtt visszalép a Facebookra.

CPC

Egy Hivatkozáskattintásra jutó költség.

Cost Per Click angol mozaikszó. 

Elköltött összeget és Hivatkozáskattintás hányadosaként kaphatjuk meg.

Egy érkezésioldal-megtekintésre jutó költség

Majdnem ugyanaz mint a CPC, viszont itt nem kattintásonkénti költséget mutat meg, hanem betöltött érkezési oldalankénti költség.

Ez az igazi mutatója annak, hogy mennyi pénzért sikerült teljesen átvinni valakit a weboldalunkra.

CTR

Ez majdnem az egyik legfontosabb mérőszám, ez mutatja meg az átkattintási arányt.

Az összes elért felhasználó hány százaléka kattintott át.

Akkor szoktam elfogadhatónak titulálni egy hirdetést, amikor 1% fölött van a CTR-je, de természetesen minél magasabb, annál jobb! 

CPM 

CPC-hez hasonlóan a CPM is költséget mutat meg, viszont nem kattintásonkénti összeget, hanem 1000 megjelenésre jutó költséget.

A facebook megjelenések után számláz az esetek legnagyobb részében, ezért költségoptimalizálásnál ezt a számot kell figyelembe venni, nem a CPC-t.

 

A végére hagytam az egyik legszebb számot!

vásárlás

Vásárlások konverziós értéke

Ezzel a mérőszámmal tudjuk megnézni, hogy a hirdetéseink révén mennyi volt a vásárlások összértéke.

Lényegében ez is a legvégső cél.

Ezen kívül még hihetetlen mennyiségű mérőszámot és adatot lehet kinyerni a Hirdetéskezelőből, viszont sok közülük nagyon specifikus, vagy éppen nem annyira fontos, ugyanis van egy másik szám, ami ugyanazt, vagy több infót is tudtunkra tud adni.

Számomra ezek voltak a legfontosabb mérőszámok, most már remélem, hogy nem annyira ismeretlen az a rengeteg random szám a táblázatban! 

 

 

 

Ha mégis van olyan mérőszám, amit nem ismersz, de tudni szeretnéd, hogy mi az, írj egy üzenetet a david@amarketinges.hu e-mail címre, vagy kattints ide hogy segíteni tudjak! 

 

 

Juhász Dávid – Online marketing szakértő – #amarketinges