Ha vállalkozol, nagy valószínűséggel fent vagy te is és a bizniszed is a Kék Óriáson.
Ez az egyik legjobb dolog, ami történhetett az üzleteddel, viszont pusztán a jelenlét nem jelent versenyelőnyt manapság.
A közösségi média algoritmusa öl, butít, és nyomorba dönt — ha nem tudod a titkait.
Az egyik leghatékonyabb eszköz, amivel versenyelőnyt szerezhetsz, azok a hirdetések!
Leghatékonyabb, ugyanakkor az egyik legbonyolultabb a használata, ha nem ismered a hirdetési hatékonyságot mutató mérőszámokat és azokból nem tudsz következtetéseket levonni, nem csak időt és energiát pazaroltál, de egy zsák pénzt is ajándékba adtál Marknak.
Most végig vezetlek a mérőszám útvesztőjében!
De mik azok a mérőszámok?
Mérőszámoknak hívjuk azokat a számokat és adatokat, amikkel a kampányunk/hirdetéssorozatunk/hirdetésünk hatékonyságát tudjuk mérni.
Hány felhasználóhoz jutott el?
Hányszor jelent meg?
Hányszor látta egy felhasználó?
Az ilyen és ehhez hasonló kérdésekre adnak választ a mérőszámok.

Nem csak a Facebookon, hanem szinte bármilyen online felületen fellelhető analitika.
Kezdjük is az esszenciális számokkal:
Eredmények
Ezek megadják a kampánycélhoz rendelt konverziós eseményt, ha a vásárlást állítottuk be konverziós eseménynek, akkor a végrehajtott vásárlások számát láthatjuk ott.
Elérés
Hány különálló felhasználóhoz tudtuk eljuttatni a hirdetésünket.
Megjelenés
Hány alkalommal jelent meg a hirdetésünk.
Gyakoriság
Itt jön képbe a fenti két mérőszám, ugyanis a Gyakorisági számot úgy tudjuk megkapni, hogy elosztjuk a Megjelenést az Eléréssel, tehát átlagosan 1 felhasználónak hányszor jelent meg a hirdetésünk.
Elköltött összeg
Az adott időintervallumon belül elköltött pénzmennyiség
Eredményenkénti költés
Egy konverziós eseményre jutó Elköltött összeg.
Ergo, mennyi pénzt költöttünk átlagosan egy vásárlásra.
Hivatkozáskattintások
Ez a szám annyit növekszik, ahány alkalommal rákattintottak a hirdetésünkre.
Egyedi hivatkozáskattintások
Az előzőhöz képest az a különbség, hogy az Egyedi hivatkozáskattintás egyedi felhasználókra vonatkozik, itt egyéneket számol, míg az előző az összes kattintást.
Az Egyedi hivatkozáskattintás mindig egyenlő, vagy kisebb, mint a Hivatkozáskattintás.
Érkezési oldal megtekintései
Azoknak a kattintásoknak a száma, amikor az érkezőoldaladat be is töltötte a felhasználó.
Ez a szám általában kisebb, mint a Hivatkozáskattintás, mivel megesik, hogy valaki véletlenül kattint a hirdetésre, és már betöltés előtt visszalép a Facebookra.
CPC
Egy Hivatkozáskattintásra jutó költség.
Cost Per Click angol mozaikszó.
Elköltött összeget és Hivatkozáskattintás hányadosaként kaphatjuk meg.
Egy érkezésioldal-megtekintésre jutó költség
Majdnem ugyanaz mint a CPC, viszont itt nem kattintásonkénti költséget mutat meg, hanem betöltött érkezési oldalankénti költség.
Ez az igazi mutatója annak, hogy mennyi pénzért sikerült teljesen átvinni valakit a weboldalunkra.
CTR
Ez majdnem az egyik legfontosabb mérőszám, ez mutatja meg az átkattintási arányt.
Az összes elért felhasználó hány százaléka kattintott át.
Akkor szoktam elfogadhatónak titulálni egy hirdetést, amikor 1% fölött van a CTR-je, de természetesen minél magasabb, annál jobb!
CPM
CPC-hez hasonlóan a CPM is költséget mutat meg, viszont nem kattintásonkénti összeget, hanem 1000 megjelenésre jutó költséget.
A facebook megjelenések után számláz az esetek legnagyobb részében, ezért költségoptimalizálásnál ezt a számot kell figyelembe venni, nem a CPC-t.
A végére hagytam az egyik legszebb számot!
Vásárlások konverziós értéke
Ezzel a mérőszámmal tudjuk megnézni, hogy a hirdetéseink révén mennyi volt a vásárlások összértéke.
Lényegében ez is a legvégső cél.
Ezen kívül még hihetetlen mennyiségű mérőszámot és adatot lehet kinyerni a Hirdetéskezelőből, viszont sok közülük nagyon specifikus, vagy éppen nem annyira fontos, ugyanis van egy másik szám, ami ugyanazt, vagy több infót is tudtunkra tud adni.
Számomra ezek voltak a legfontosabb mérőszámok, most már remélem, hogy nem annyira ismeretlen az a rengeteg random szám a táblázatban!
Ha mégis van olyan mérőszám, amit nem ismersz, de tudni szeretnéd, hogy mi az, írj egy üzenetet a david@amarketinges.hu e-mail címre, vagy kattints ide hogy segíteni tudjak!